tel. 609 401 026 | e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   yt icon

Free Joomla Modules

Jesteście ciekawi jakie efekty obserwujemy podczas pierwszej serii treningu słuchowego TOMATISA®?

Z radością dzielimy się spostrzeżeniami, jakie zgłaszają nam rodzice dzieci, które aktualnie  
w naszych gabinetach  Instytutu NeuroRozoju  przechodzą ten wyjątkowy trening:

Jednym z pierwszych zauważalnych zmian jest u dzieci tzw. " pozytywne pobudzenie"  i  zwiększona gadatliwość:)  Być może nie brzmi to jakoś zachęcająco dla rodziców, ale to doskonały objaw pokazujący że mózg reaguje na stymulację a uwaga słuchowa otwiera się na więcej częstotliwości, niż dotąd było  możliwe  do wychwycenia i zarejestrowania przez ucho.

Zaskakującym dla nas "objawem" poszerzania percepcji i otwierania się mózgu na WIĘCEJ jest zauważalne  wyostrzenie zmysłów, głównie węchu - dzieci albo mają odruch wąchania wszystkiego niemalże, albo znacznie częściej zwracają uwagę na zapachy których wcześniej jakby nie zauważały.

Tomatis  stymuluje mózg za pomocą specjalnie przetworzonej muzyki, która "zaskakując" nieprzewidywalnymi zmianami  częstotliwości,  głośności,  tłumienia lub wyostrzenia dźwięków (tzw. bramkowanie)  ma tą przewagę nad innymi terapiami tego rodzaju, że przewodzi dźwięk nie tylko drogą powietrzną, ale także i kostną (drogą kostną dźwięk rozchodzi się szybciej i wcześniej,  zanim dotrze drogą powietrzną) stąd także zauważalne u dzieci poczucie, że "zmienia  mi się mój własny głos" .

W  przypadku podstawowej terapii  Tomatisem  i  na pierwszym  etapie, głos się faktycznie nie zmienia  (ale jest to możliwe tą metodą do wypracowania ) natomiast  ewidentnie  jest  możliwe słyszenie inaczej własnego głosu, ponieważ właśnie sami siebie słyszymy dzięki przewodzeniu drogą kostną (kośćmi czaszki).

Dodatkowo dzieci stają się bardziej uczuciowe, zdarzają  się również huśtawki nastroju, ale najczęściej jednak w kierunku zwiększonej uczuciowości , zwiększa się także muzykalność, dzieci częściej podśpiewują , modulują głos  i stają się bardziej otwarte. Rodzice jednego z szkolnych Klientów zauważają także zmianę charakteru pisma, pisze bardziej zwięźle i wyraźniej.

Z najbardziej pożądanych przez rodziców efektów, które dość szybko obserwujemy : poprawa pamięci,  zwiększona UWAŻNOŚĆ I KONCENTRACJA ! dzieci chętniej biorą udział w zajęciach przedszkolnych lub szkolnych w których wcześniej były wycofane, ponieważ zauważają że jest im łatwiej w ćwiczeniach/pracach wymagających koncentracji i uwagi.

Zaczynają sprawniej liczyć  i czytać (dzieci szkolne) , co więcej - czytany tekst jest o wiele bardziej zrozumiały i zapamiętywana jest jego treść, co wcześniej stanowiło trudność, a liczenie w pamięci przestaje być niemożliwe. Zdecydowanie zauważalna jest poprawa zrozumienia tekstu, poleceń w szkole, sprawniejsze i  łatwiejsze odrabianie lekcji.

Bardzo ujęło nas zdanie jednego z naszych małych Klientów, który na pytanie mamy dlaczego wcześniej nie umiał samodzielnie wykonać działań matematycznych w pamięci   lub przeczytać ze zrozumieniem za jednym posiedzeniem całej lektury która ma kilkanaście  stron, a teraz jest to dla niego możliwe i łatwe , odpowiedział " Mamo, bo ja dopiero teraz myślę" ....

Fascynują nas możliwości i neuroplastyczność mózgu , cudownie jest pracować narzędziami, które wspierają docieranie do większego potencjału  i pozwalają tak wyraźnie poprawiać jakość życia naszych Klientów.

Bo lepsza jakość życia zaczyna się w głowie :) 

 

Alex Tomatis   Alex Tomatis i Anton

Zainteresowany? Chcesz wiedzieć więcej?

skontaktuj się z nami już teraz

Copyright © 2016 Instytut NeuroRozwoju - Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zawartości serwisu lub jej części bez pisemnej zgody właścicieli serwisu jest zabronione | RODO | Cookies

Ta strona używa ciasteczek, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Brak zmian w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie. Polityka cookies

Our website is protected by DMC Firewall!